mandag den 12. juni 2017

Jeg fandt et inspirerende sted, som måske skal ligge som et link....

Øresundsquilterne i Malmø.
De har messe/udstilling 27.-29. oktober i Folket Hus, Limhamn.

De har bl.a. syet nogle planter, der ikke bliver spist af sneglene.....

Se mere på deres side  http://oresundsquiltarna.blogspot.dk




Nyd sommeren.

torsdag den 1. juni 2017

God sommer

Sidste møde inden sommerpausen gik stille af sig. På trods af, at det var bytte-pose-aften, var der kun et lille fremmøde. Der blev arbejdet flittigt og snakket hyggeligt over bordet.
Birthe syede danske, svenske og skånske flag.

God sommer!

søndag den 28. maj 2017

Quiltefestival Aulby

Her er et par godbidder fra Quiltefestivalen i Videncenter Vejlby (Tidl. Aulby Skole)

Der var mange gæster i de lune lokaler især om torsdagen. Fredag var tiden nok mere sat af til familie-forlænget-weekend. Vejret var jo også i den grad dejligt.



Her er lidt franske anemoner - eller det er altså det, jeg ser. :o)
De er applikeret på en hørdug.




Og her faldt jeg for rester, rester og atter rester. 
Sjovt....det virkede bedre/fristede mere i stor størrelse på festivalen.



Og så lidt "Seven Sisters" syet i skjortestoffer. Blåt er altid pænt.....
måske er jeg nødt til at sy en flok "søstre" en dag.......

onsdag den 17. maj 2017

Bowtie

På vores mødeaften d. 16.5. demonstrerede Lisbeth en variant af Bowtie.


Lisbeth (tidligere lærer) havde forberedt sig.
Der skal bruges 5 kvadrater i samme størrelse. De 4 næsten ens i farven, den 5. i en afvigende kulør.
Den kulørte foldes og syes i mellem 2 kvadrater i hver ende med folden mod midten.
Kvadraterne i enderne lægges ret mod ret med hinanden med den kulørte foldet imellem og syes sammen.
Et par knappenåle vil gøre underværker her.
Benta var igang med den traditionelle Bowtie
Bowtie fra vrangsiden.
Birthe havde fundet et par dækkeservietter frem fra gemmerne,
fra et tidligere kursus med Jane Johansen.

onsdag den 3. maj 2017

Alm. mødeaften d. 2.5.

På en almindelig mødeaften i maj sker der også lidt. Lisbeth var færdig med sit tæppe. Det var 2. byttegang i vores fællesprojekt og deltagerne i et vellykket taskekursus hos Jane Johansen havde tasker med til fremvisning.
Et udpluk af vores fællesprojekt. Gad vide hvad poserne gemmer på?
Et par tasker fra taskekursus.
Endnu et par tasker fra taskekursus.
En taske på vej.
Lisbeths Dresden Plate som vidst nok har været en del år under vejs. 
Tæppet er quiltet af Beo Beo.

onsdag den 5. april 2017

Fremvisning

Endnu et par flotte tæpper er færdige.
Lillian ser ud til at være glad for, at tæppet er færdigt. Tæppet er syet over pap.

Bente har syet dette smukke tæppe af stoffer, som er købt på en smut-tur til Australien.

tirsdag den 4. april 2017

Det er hyggeaften OG sidste dag, vi kan sy på vores eget Mille Fioriprojekt, som Kati har fået os interesseret i. Næste gang vi ser vores eget projekt igen er om ca. 1 år.
Spændende, hvad de andre dygtige deltagere har tilføjet projektet.

Fuldt fokus og koncentration


...mon der er håndbold i fjernsynet?? 😊